Articles
L’arquitectura a Can Barceló
diumenge 26 de febrer de 2006 per Daniel Ruiz
Traduccions automàtiques: Español | English | Français
Etiquetes: Arquitectura Art
El modernisme i l’arquitectura a Palma.

Can Barceló, Plaça Quadrado, Palma
A quatre arts clàssiques: arquitectura, música, escultura i pintura - falten la dansa i la declamació, estan dedicats els meravellosos plafons de Can Barceló, un edifici amb trets modernistes de la plaça Quadrado.
Fets a la fàbrica de la Roqueta a començaments de segle XX, i atribuïts a Vicenç Llorenç, es complementen amb tres més: un dedicat a la indústria tèxtil, un altre a la medicina, i un més al comerç.
La que aquí vos mostram és l’arquitectura, en la que es veu més clarament la influència (sinó la base) de la matemàtica. La geometria basteix aquesta disciplina, i la duu a límits insospitats. Càlculs i més càlculs geomètrics que, no pot ser d’altra manera, ajuden a que l’arquitectura es pugui expressar de forma armoniosa.
RSS xeix.org




