Darrer dia de ruta: Sa Dragonera
dissabte 10 d’octubre de 2009
El dissabte 10.10.2009 el segon torn de les Rutes Científiques arribava a la seva darrera jornada. Després de tota una setmana plena d’activitats científiques, amb un clima molt favorable, el dia es presentava amb probabilitat alta de pluja (un 45%, segons l’Agència Estatal de Meteorologia).
A l’arribada a Sant Elm, però, poguérem comprovar que també tendríem sort i podríem visitar la illa sense problemes. El grup es dividí en tres i intentàrem arribar fins al far de Tramuntana.
Pel camí els guies ens anaren contant la història recent del Parc Natural (declarat el 1995) i com s’havia salvat de la construcció i conversió en urbanització de luxe, gràcies a la lluita de les reivindicacions dels ecologistes. Avui en dia una de les espècies protegides és la sargantana (Podarcis lilfordi), de color una mica més obscur i verdós que les que trobàrem a Cabrera.
Prop del meridià de París vàrem poder veure com al canal uns dofins nedaven, per a sorpresa dels al·lots i al·lotes: no els vàrem poder trobar de camí de Cabrera, ni de camí a sa Dragonera, però si des de sa Dragonera!
Ja de tornada, al petit port de Sant Elm, ens vàrem fer la darrera foto de grup.
L’horabaixa quedà com a temps lliure a l’espera del darrer sopar i festa d’acomiadament, on els al·lots i al·lotes s’obsequiaren diferents productes típics de la seva terra. Un darrer punt brillant per una setmana molt profitosa per a tots i totes.
Molt bon viatge de tornada, i fins aviat!