Inici > Activitats SBM-XEIX > Activitats finalitzades > Fira de la Ciència 2009 > Fira 2009: Matemàtiques a la deriva
Fira 2009: Matemàtiques a la deriva
diumenge 8 de març de 2009, per
L’edició 2009 de la fira de la Ciència a Maó és ben a prop: de dia 26 a 28 de març tindrà lloc al recinte firal de la capital menorquina. Enguany, els temes que ha triat el grup de feina de la nostra Societat són precisament les dues efemèrides oficials: l’any internacional de l’astronomia i l’any Darwin.
La manera original de conjugar els dos temes ha estat idear l’estand com si fos una part del vaixell HMS Beagle en què viatjà el naturalista anglès i treballar dos aspectes:
El de la navegació i la orientació a través de les estrelles.
El de la deriva genètica i la evolució de les espècies.
Els recursos clau per a aquestes dues activitats són el sextant i l’aparell de Galton qui, curiosament, era cosí de Charles Darwin.
Enguany la fira no farà port a Mallorca però com cada any, la idea és traslladar l’activitat en format de taller perquè durant la setmana de la ciència pugui arribar al màxim d’escoles.
Rumb Nord-Est doncs!
A la mateixa secció
- Ja tenim guanyadora del netbook
- Resultats del sorteig del netbook
- Sorteig del Netbook
- L’aparell de Galton a "Xoc"
- Darrer dia de la Fira de la Ciència 2009
- Altres estands matemàtics a la Fira de la Ciència 2009
- Segon dia de la Fira de la Ciència 2009
- Primer dia de la Fira de la Ciència 2009
- Fira 2009: Qüestionari pel sorteig d’un ebook
- Fira 2009: Matemàtiques a la deriva