Inici > Activitats SBM-XEIX > Activitats a la Seu de Mallorca > Les dues rosasses de la Seu
Les dues rosasses de la Seu
dissabte 14 de novembre de 2009, per
Avui dissabte (14-11-2009), per deferència del Capítol catedralici, hem pogut realitzar l’activitat d’observar l’efecte de les dues rosasses a la Seu, tot i que el seu dia realment era dimecres passat, dia de Sant Martí.
Com hem fet aquests darrers anys, la Societat ha preparat una visita guiada per alguns dels aspectes matemàtics que atresora la Catedral. Els guies han estat Daniel Ruiz, Josep Lluís Pol i Ana Belén Petro.
L’acte ha congregat més de 300 persones i el sol ens ha permès gaudir de la projecció de la rosassa de l’altar major gairebé tangent a la del portal major.
Al claustre, mentre es deia la missa, i després a la capella del Santíssim, hem explicat també les tècniques de construcció d’arcs i alguns aspectes de la simbologia numèrica a la religió.
A la mateixa secció
- "Els camins del sol", activitat pel Solstici d’hivern 2019
- Un nou solstici d’hivern
- Èxit de l’activitat del solstici d’estiu
- El solstici d’estiu a la Seu
- Ressenya del Solstici d’hivern 2017
- Solstici d’hivern al Baluard de Sant Pere
- Visita a la Seu: els colors de Sant Martí
- El Solstici a la Seu 2016
- Sant Martí 2016. Visita a la Seu
- Ressò de la Candelera 2016