SBM-XEIX
SBM-XEIX
Societat Balear de Matemàtiques SBM-XEIX

Inici > Activitats SBM-XEIX > Activitats a la Seu de Mallorca > La llum del Solstici 2015

La llum del Solstici 2015

dimecres 2 de desembre de 2015, per  SBM-XEIX

El proper dissabte 19 de desembre de 2015 tindrà lloc al Baluard de Sant Pere la -ja tradicional- trobada per contemplar la sortida del sol a través de la Seu. Enguany, el programa serà el següent:

8:00 h - Trobada a la murada del Baluard de Sant Pere per veure (amb permís dels niguls) sortir el sol a través de les dues rosasses de la Seu.

8:30 h - Conferència a l’aljub del Museu a càrrec de Clara Grima, catedràtica de la Universitat de Sevilla. El títol de la conferència és:

"Iluminando y protegiendo el Baluard de Sant Pere"

Resum:
Decía Paul Erdős, creo que mi matemático favorito, que si existe Dios tiene un libro donde guarda las ideas matemáticas más bellas para regalarlas a algunos afortunados. Según el propio Erdős, una es estas maravillosas ideas tiene que ver con el problema de la galería de arte. Yo creo que tiene razón y aprovechando que nos reunimos en torno a la luz del solsticio y en un entorno como Es Baluard vamos a dar un paseo por algunos problemas que, desde el punto de vista geométrico, nos pueden servir para iluminar y vigilar un museo de una forma simple, elegante y brillante.

Clara Grima (Sevilla, 1971) és doctora en Matemàtiques i professora del departament de Matemàtica Aplicada I de la Universidad de Sevilla. A l’actualitat imparteix docència a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica. La seva investigació es centra dins l’àrea de Geometria Computacional i la Teoria de Grafs. Des de 2010 és autora (junt amb la il·lustradora Raquel Garcia Ulldemolins) del blog de divulgació matemàtica "Mati y sus mateaventuras" guardonat amb el premi Bitácoras al millor blog d’Educació 2011, el premi 20Blogs al millor blog en parla hispana 2012 i el premi PRISMAS a la millor web de divulgació científica de 2013. Escriu, a més, amb les matemàtiques com a excusa a JotDown, CienciaXplora i Naukas. És una de las col·laboradores del programa de TVE i FECYT de divulgació científica "Órbita Laika".

L’activitat és oberta a tothom.

Respondre a aquest article