Inici > Activitats SBM-XEIX > Activitats a la Seu de Mallorca > Ressò del Solstici a la Seu
Ressò del Solstici a la Seu
dilluns 22 de desembre de 2008, per ,
Després de l’èxit de participació de l’activitat Solstici a la Seu,
feim un recull d’articles i enllaços que s’han fet sobre l’efecte.
Des de l’organització estam molt contents del ressò que ha tengut la descoberta i ens agradaria pensar que aquest regal de llum ha començat a formar part de les nostres festes de Nadal.
Aquests darrers dies desenes de persones es congreguen cada matí per observar i gaudir de l’espectacle, que aproximadament es podrà seguir veient fins a principi d’any. Si encara no ho heu fet, animau-vos a veure la sortida del Sol filtrada per la Seu.
- “La Seu magnifica al Sol en el día de su ´nacimiento´” 21/12/2008, Diario de Mallorca.
- “Solstici a la Seu” 22/12/2008, Blog ziga-zaga, Xisco Lladó.
- "Solstici a la Seu", 24/12/2008, Blog Plagueta Cibernètica, Joan Mayol.
- Vídeo de l’informatiu migdia d’IB3, 20/12/2008.
- El nostre company Joan Serra, de la Societat Gnòmica de les Illes Balears ha fet arribar la notícia a la llista de correu de la revista digital Carpe diem i la noticia ha arribat a la llista de gnomònica italiana que se n’ha fet ressò. A continuació podeu veure el missatge que ha escrit el gnomista italià G. Ferrari als seus companys.
Nella Lista Spagnola lo gnomonista Joan Serra ha scritto un messaggio che traduco in parte.
La navata centrale della cattedrale di Maiorca ha un orientamento approssimato di 124° da Nord o di 56° da Sud. Alle sua estremità vi sono due grandi rosoni e quello Est, chiamato oculus maior, con i suoi più di 100mq è uno dei più grandi d’Europa.
A causa dell’orientamento della cattedrale, nel giorno del solstizio invernale, poco dopo il sorgere del Sole, i raggi entrano dal rosone a Est, attraversano tutta la navata e salgono ad illuminare il rosone a Ovest.
Quest’anno la Società dei Maetamtici delle Baleari ha organizzato osservazioni pubbliche durante parte del mese di Dicembre e al Solstizio.
Vedere in: http://www.xeix.org/Eclipsi-de-rosasses la cronaca dell’avvenimento.
G.Ferrari
- Martí Mayol, director del Parc Natural de Sa Dragonera, ha fet dos muntatges time-lapse realitzats a partir de 103 fotografies realitzades durant tota la durada de l’efecte sobre l’efecte (26/12/2008):
Documents adjunts
-
La Seu magnifica al Sol en el día de su ´nacimiento´
(PDF – 597.1 kB)
21/12/2008, Diario de Mallorca
A la mateixa secció
- "Els camins del sol", activitat pel Solstici d’hivern 2019
- Un nou solstici d’hivern
- Èxit de l’activitat del solstici d’estiu
- El solstici d’estiu a la Seu
- Ressenya del Solstici d’hivern 2017
- Solstici d’hivern al Baluard de Sant Pere
- Visita a la Seu: els colors de Sant Martí
- El Solstici a la Seu 2016
- Sant Martí 2016. Visita a la Seu
- Ressò de la Candelera 2016