El passat 15 de gener de 2021 es va celebrar la fase local de la 57ª edició de l’olimpíada matemàtica de batxillerat. Els tres millors classificats ens representaran a la fase nacional de la LVII olimpíada matemàtica. Els millors estudiants d’aquesta seran escollits com a representants d’altres competicions, entre elles l’Olimpíada Matemàtica Internacional, que enguany es celebrarà a Sant Petersburg, durant el mes de juliol de 2021.
Els guanyadors de la fase local a Balears de de la LVII Olimpíada (...)
Inici > Activitats SBM-XEIX > Olimpíada Matemàtica de batxillerat

Olimpíada Matemàtica de batxillerat
Darrer afegit : 23 de gener.
OLIMPÍADA MATEMÀTICA FASE LOCAL
Enunciats i resolucions dels problemes de la fase local de la XLIX Olimpíada Matemàtica (gener 2013)
Guanyadors de la fase local d’enguany - Balears 2013
Aquest any 2013 s’està celebrant la XLIX Olimpíada Matemàtica per alumnes de Batxillerat. El concurs consta de tres fases: local, nacional i internacional. La fase local s’ha celebrat a la UIB el mes de gener d’enguany. Els tres primers classificats en aquesta prova representen a les Illes Balears a la fase nacional. Els alumnes amb les millors puntuacions en aquesta segona fase, són els que representaran a Espanya a la fase internacional.
Qualsevol persona que llegeix els problemes que han aparegut a alguna de les proves, de seguida se n’adona que no basta que un alumne sigui bo en matemàtiques i tregui bona nota d’aquesta matèria al batxillerat. Ben igual que les olimpíades esportives, es necessita una preparació o entrenament complementari.
HO SABIES? Les primeres Olimpíades de Matemàtiques se celebraren l’any 1959 a Romania i hi van participar només set països. Espanya hi va participar per primera vegada l’any 1983 i va quedar al lloc 23 dels 28 països que es van presentar aquell mateix any. Actualment s’hi presenten al voltant de 100 països i cadascun d’aquests pot enviar fins a sis alumnes participants. El país que més vegades s’ha classificat en primer lloc és la República Popular Xina (16 de les 25 vegades que hi ha participat) i també és el que més medalles d’or ha acumulat: 113 en total; seguit dels Estats Units d’Amèrica, amb un total de 85 medalles d’or. Espanya ha aconseguit un total de 4 medalles de plata i 30 de bronze. Cap participant espanyol ha obtingut mai una medalla d’or.
Una de les preguntes d’una fase local: Quants nombres capicues de cinc xifres són divisibles per 37?
Si voleu contactar amb nosaltres enviau-nos un correu electrònic a l’adreça: olimpiada@xeix.org
Articles d’aquesta secció
-
Guanyadors de la Fase Local de la 57ª Olimpíada Matemàtica de Batxillerat
3 de febrer de 2021, per -
57ª Olimpíada Matemàtica Gener 2021
13 de novembre de 2020, perLa Real Sociedad Matemática Española ha convocat la 57a Olimpíada Matemàtica Espanyola. El periòde d’inscripció acaba el dia 14 de desembre del 2020.
-
Sessions de preparació per a l’Olimpíada Matemàtica LVII
2 de novembre de 2020, perAquestes sessions són obertes i de franc. Estan orientades a qualsevol alumne de batxillerat, i excepcionalment de quart d’ESO, que estigui interessat en participar a l’olimpíada matemàtica.
-
Guanyadors de la Fase Local de la LVI Olimpíada de Matemàtiques
19 de gener de 2020, perEl passat divendres dia 10 de gener del 2019 es va celebrar la fase local de la 56ª edició de l’olimpíada matemàtica. Dels 64 alumnes inscrits per fer la prova, els tres millors classificats ens representaran a la fase nacional de la LVI Olimpíada Matemàtica, que es durà a terme a Almeria del 19 al 22 de març de 2020. Els millors estudiants d’aquesta seran escollits com a representants d’altres competicions, entre elles l’Olimpíada Matemàtica Internacional, que enguany es celebrarà a Sant Petersburg, (...)
-
Sessions de preparació per a la 56a Olimpíada Matemàtica de Batxillerat
29 de novembre de 2019, perCom cada any, l’SBM-XEIX organitza les sessions de preparació per a l’Olimpíada Matemàtica de batxillerat que organitza anualment la Real Societat Matemàtica Espanyola.
Aquestes sessions són obertes i de franc. Estan orientades a qualsevol alumne de batxillerat que estigui interessat en participar a les olimpíades matemàtiques. També estan obertes per alumnes de quart d’ESO, tenint en compte que la seva presentació a l’olimpíada només és podria fer en cas excepcional.
ACTUALITZAT 29/11: Les sessions (...)