SBM-XEIX Societat Catalana de Matemàtiques
Departament de Ciències Matemàtiques i Informàtica

Proves Cangur 2023

Illes Balears
24a edició: 16 de març de 2023

Inici > Activitats SBM-XEIX > Proves Cangur > Edicions anteriors > 15a edició: 2014 > Crònica de les Proves Cangur 2014 al Palma Arena

Crònica de les Proves Cangur 2014 al Palma Arena

diumenge 27 d’abril de 2014, per  cangur

El passat 20 de març de 2014 tengueren lloc al Palma Arena les Proves Cangur, en la seva 15 edició a les Illes Balears. En aquesta ocasió participaren prop de 2400 alumnes de diferents centres de Palma, Esporles, Sóller, Calvià, Andratx i Llucmajor.

Prop de les 8:00 s’obriren les portes del Palma Arena, per donar cabuda a tots els participants. Les nostres companyes Ana Belén i Mercè esperaven a l’entrada amb moltes ganes.

I poc a poc començaren a entrar els centres. Als alumnes se’ls repartia un suport de fusta i uns folis per fer anotacions.

A les 9:15 ja estava tothom assegut i preparat. El coordinador, Jaume Monreal, i la vicerectora d’alumnes de la UIB, Margalida Payeras, donaren la benvinguda als participants, i es pogué començar la Prova.

Durant una hora i un quart es tornà a repetir: silenci eloqüent de 2500 alumnes fent problemes i pensant matemàtiques! Un moment certament remarcable.

Després de l’esforç mental arribà el descans: mitja hora per berenar i tornar a agafar forces per enfrontar el segon repte matemàtic del dia: la gimcana matemàtica!

Quinze punts de control distribuïts pel del Palma Arena donaren problemes als grups, que resolgueren de manera col·laborativa...

I els 45 minuts de la gimcana s’acabaren! Després d’aquests trepidants minuts les Proves Cangur 2014 al Palma Arena es donaren per tancades, desitjant veure’ns l’any vinent!

Per acabar, l’organització vol agrair els prop de 35 alumnes del grau de matemàtiques de la UIB, que col·laboraren en l’organització de les Proves Cangur a Palma. Moltes gràcies!

Respondre a aquest article