Inici > Notícies > 23-06-12 Centenari Turing
23-06-12 Centenari Turing
dissabte 23 de juny de 2012, per
Avui (23-06-2012) se celebra el 100è aniversari del naixement de l’il·lustre matemàtic Alan Turing.
Com ja us vàrem informar, el programa El crepuscle encén estels, dirigit pel nostre company Pere Estelrich, va dedicar el programa del passat dimecres a la seva figura. En una entrevista a Cesc Rosselló que podeu escoltar a aquest enllaç (a partir del minut 29:17), es va fer un breu resum pels aspectes més destacats de la vida d’aquest matemàtic visionari i enigmàtic.
Nombroses organitzacions dediquen el 2012 a celebrar aquest aniversari, com es pot observar a la web de l’Any Turing (Alan Turing Year), on s’hi troben els diversos actes.
La nostra Societat està preparant per al curs vinent un cicle complet de conferències on intervendran Francesc Rosselló, Llorenç Huguet, Llorenç Valverde, Joe Miró, Rafel Prohens i Julià Amengual que abraçaran tots els camps del coneixement als que Turing dedicà les seves energies.
A més, Google ha dedicat un dels seus doodles a una màquina de Turing, en la que s’han de donar les instruccions perquè es pogui acolorir el logo.
Per acabar, també ens agradaria enllaçar-vos un vídeo en el que apareix una màquina de Turing feta amb LEGO.
LEGO Turing Machine from ecalpemos on Vimeo.
A la mateixa secció
- Josep Lluís Pol presenta Patrimoni i cultura matemàtica a les Illes Balears
- Maria Antònia Canals in memoriam
- Nova col·lecció de llibres d’enginy
- Pep Bujosa in memoriam
- Reedició dels "Principios y estándares para la educación matemática"
- Ex libris Miquel Capó
- Nou llibre de Miquel Capó
- El CentMat rep el premi Bartomeu Picornell a la innovació i millora educativa
- Creada la xarxa DIMA
- X Escola Miguel de Guzmán