SBM-XEIX
SBM-XEIX
Societat Balear de Matemàtiques SBM-XEIX
  • Dia de la Pau

    30 de gener de 2010, per Josep L. Pol i Llompart

    Jardí Botànic de Sóller, Mallorca
    Ens assabentam per la Viquipèdia que el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP), conegut també com a Dia Mundial o Internacional de la No-violència i la Pau, fou fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal Vidal, i és una iniciativa d’Educació No-violenta i Pacificadora, difosa internacionalment. Es practica a escoles de tot el món, els dies 30 de gener i propers (aniversari de la mort de Mahatma Gandhi).
    I és ben clar que una de les (...)

  • Una passejada per la geometria

    30 de gener de 2010, per SBM-XEIX

    El diari el País de 28 de gener de 2010 es fa ressò de les conferències organitzades per la Universitat del País Basc (UPV) que constitueixen el XIII cicle "Un paseo por la geometría". Davant l’evident importància d’apropar les matemàtiques a la societat -diu l’autora- la Facultat de Ciència i Tecnologia de l’UPV celebrarà entre els pròxims 17 de febrer i 12 de maig un cicle que cerca complementar la formació científica dels alumnes universitaris.
    Literatura, cinema, publicitat, arquitectura o, fins i (...)

  • Catàleg de la biblioteca gener 2010

    28 de gener de 2010, per Catalina Pol, Maria Triay

    En el document adjunt trobareu el catàleg actualitzat a data d’avui de la biblioteca de la Societat. Recordau que està oberta al públic tots els dijous de 17:00 a 19:00 hores.

  • Cursos a distància FESPM-THALES

    28 de gener de 2010, per SBM-XEIX

    La Federació Espanyola, a través de la secretaria de formació i en col·laboració amb la Societat Andalusa Thales-Cica, organitza els següents cursos a distància:
    01-SLMAT Matemáticas a través de software libre
    02-MATREC Materiales y Recursos en el Aula de Matemáticas
    03-SEMHIS Seminario sobre Historia de las Matemáticas. Algunos hitos históricos en el avance de las matemáticas
    Podeu trobar tota la informació rellevant a: https://mileto.cica.es/fed10
    Els cursos tenen un nombre limitat de (...)

  • Una funció esmorteïda

    27 de gener de 2010, per Josep L. Pol i Llompart

    Quan un cercle o cilindre roda sobre un pla, quina és la distància que separarà dos contactes consecutius entre el terra i un punt concret del perímetre d’aquest cilindre? Una manera de fer-ho seria midar-ho directament sobre aquella superfície fent una marca (petita taca) de tinta en un punt del perímetre del cilindre de manera que, en fer-lo rodar, deixàs dues marques (taques petites) sobre la superfície esmentada.
    Això és el que ha passat amb les rodes d’aquest cotxe (i alguns anteriors) sobre (...)

Més pàgines...

0 | ... | 1240 | 1245 | 1250 | 1255 | 1260 | 1265 | 1270 | 1275 | 1280 | ... | 2250

Subscripció a la llista de correus AMICS de l'SBM-XEIX

Traducció automàtica