La Junta Directiva de l’SBM-XEIX vos vol transmetre els millors desitjos per a unes bones Festes de Nadal i un millor any Xeix!
Si vos ve de gust aquests dies, podeu intentar esbrinar la solució per a aquest enigma. Que vagi de gust. (La solució és al document adjunt.)
-
Felicitació de Nadal 2009Dins Qui som?17 de desembre de 2009, per -
Ajornada la presentació del Mòdul Lunar a l’OAMDins Agenda de l’SBM-XEIX16 de desembre de 2009, perSegons hem pogut saber, tal com dèiem a l’article anterior, la presentació que el proper divendres dia 18 s’havia de fer d’una rèplica del mòdul lunar de l’Apolo XI a l’Observatori Astronòmic de Mallorca, queda ajornada fins al mes de gener de 2010. Queda pendent la nova data.
-
El calidoscopi de la Seu14 de desembre de 2009, perEl proper diumenge dia 20 de desembre, a les 8:00 hores, celebrarem la trobada anual al Baluard de Sant Pere per poder gaudir (amb permís dels niguls) de l’espectacle de llum que cada solstici d’hivern ens regalen les dues rosasses principals de la Seu.
Enguany, una vegada contemplat l’efecte, en comptes de fer la visita a la Seu com férem l’any passat, explicarem l’efecte produït a l’auditori del Museu d’Art Modern i Contemporani esBaluard que ens acollirà per cortesia de la direcció. L’activitat (...) -
Presentació del Mòdul lunar de l’Apolo XIDins Agenda de l’SBM-XEIX13 de desembre de 2009, perSegons hem pogut saber pel Diari de Mallorca, el proper divendres dia 18 (i no dijous com diu el rotatiu) es presentarà a l’Observatori Astronòmic de Costitx una rèplica del mòdul lunar de l’Apolo XI. L’hora, encara per confirmar, sembla que serà a les 20:00 hores. L’acte comptarà amb la presència de l’enginyer mallorquí de la NASA Andreu Ripoll. Podeu llegir la notícia en línia o bé al document adjunt.
Atenció: Aquesta presentació ha estat (...) -
Més a l’enfront que les Cabrelles del Sol12 de desembre de 2009, per , ,Variants: Més lluny que les Cabrelles del Sol.
Significat: ho diuen per expressar la gran distància que hi ha entre dues coses molt allunyanes (Mallorca). DCVB
Exemple: fa uns 30 anys, en una visita de Xisco Avellà a la possessió d’Ariant (Pollença), li estava demanant al pagès, el Martí, sobre els nius de voltor que hi havia ocupats aquella temporada. Va parlar d’un, pel vessant nord del Puig Gros, i per dir que era molt llunyà i gairebé inaccessible des de les cases, va usar aquesta expressió. (...)
0 | ... | 1265 | 1270 | 1275 | 1280 | 1285 | 1290 | 1295 | 1300 | 1305 | ... | 2250


