SBM-XEIX
SBM-XEIX
Societat Balear de Matemàtiques SBM-XEIX
  • Logicomix: un còmic sobre lògica es converteix en best-seller

    Dins Notícies
    18 d’octubre de 2009, per Daniel Ruiz

    Els passats mesos d’agost i setembre foren les dates de llançament (per a Holanda, Gran Bretanya i Estats Units) d’un nou còmic amb el títol Logicomix amb la lògica com a tema de fons. El seu protagonista és Bertrand Russell, i s’ambienta a l’Europa de la seva època. Apareixen noms com ara Frege, Hilbert, Poincaré, Wittgenstein i Gödel...
    Els seus autors són Apostolos Doxiadis (autor del llibre El tio Petrus i la conjuectura de Goldbach) i el professor de ciències de la computació Christos (...)

  • El primer ministre britànic es disculpa pel tractament a Alan Turing

    Dins Notícies
    17 d’octubre de 2009, per Daniel Ruiz

    El passat dia 10.09.2009 el primer ministre de Gran Bretanya, Gordon Brown, es va disculpar oficialment pel tractament que es va donar al matemàtic i informàtic Alan Turing per la seva homosexualitat.
    Aquesta disculpa ha estat arran de la iniciativa que es va dur endavant per part de John Graham-Cummig i de la que ens vàrem fer ressò en una notícia anterior.
    Aquí teniu la traducció en català d’aquest document. 2009 ha estat un any de profunda reflexió - una oportunitat perquè la Gran (...)

  • sqrt(50)=5sqrt(2)

    15 d’octubre de 2009, per Pili Royo

    Ja sabem que és impossible veure tot allò que es troba a la vista, encar que cada dia hi passem per sobre. Però les demostracions visuals sovint poden resultar-nos interessants, i aquestes humils rajoletes d’un carrer d’A Coruña o de qualsevol altra ciutat ens mostren, amb l’ajut del teorema de Pitàgores, que essent sqrt(2) [arrel quadrada de 2] la diagonal del quadrat d’una rajoleta, sqrt(50) resulta ser equivalent a 5sqrt(2). Ho veiem en els triangles rectangles isòsceles que s’han format amb les (...)

  • Nous llibres de Miquel Capó

    Dins Notícies
    15 d’octubre de 2009, per SBM-XEIX

    El nostre company de Menorca Miquel Capó Dolz, acaba de publicar a través de l’editorial CCS, en la col·lecció Ciudad de las Ciencias, tres reculls de problemes d’enginy per a les tres grans etapes educatives: Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat. Podeu consultar la ressenya de cada un d’ells al document adjunt.
    Vos recordam que a la biblioteca de l’SBM-XEIX hi trobareu tot el bagatge de publicacions pròpies que Miquel Capó ens ha cedit (...)

  • El darrer llibre de Du Satoy

    Dins Notícies
    15 d’octubre de 2009, per SBM-XEIX

    El diari el País de divendres passat (9/10/2009) porta una llarga referència a la presentació del darrer llibre del matemàtic i divulgador britànic Marcus Du Satoy. El llibre duu per títol Simetría, un viaje por los patrones de la naturaleza, de l’Editorial Acantilado i en ell hi trobam referències a arts i gent tan diversa com Escher, Bach o Borges. Podeu llegir la referència en línia o bé al pdf (...)

Més pàgines...

0 | ... | 1305 | 1310 | 1315 | 1320 | 1325 | 1330 | 1335 | 1340 | 1345 | ... | 2250

Subscripció a la llista de correus AMICS de l'SBM-XEIX

Traducció automàtica