SBM-XEIX
SBM-XEIX
Societat Balear de Matemàtiques SBM-XEIX
  • Admesos a l’Onzena Jornada d’Ensenyament de les Matemàtiques

    30 de setembre de 2014, per SBM-XEIX

    Una vegada tancat el termini d’inscripció a l’Onzena Jornada d’Ensenyament de les Matemàtiques, es fa pública la llista d’admesos als tallers que es faran a l’horabaixa, i la distribució a cada un d’ells.
    Si teniu algun dubte, podeu posar-vos en contacte al correu tallers@xeix.org.

  • JAEM Cartagena 2015: en marxa!

    29 de setembre de 2014, per SBM-XEIX

    Ja s’ha publicat el web de les JAEM que tindran lloc a Cartagena el proper juliol. Cartagena recollí el testimoni de les JAEM de Palma a la clausura d’aquestes l’any passat. Desitjam a tot l’equip un profitós any de feina i encoratjam tothom a participar d’aquesta magnífica trobada bianual. No vos ho perdeu!
    Web Cartagena 2015: http://17jaem.semrm.com/

  • La controvèrsia Newton-Leibniz

    Dins Enllaços
    29 de setembre de 2014, per SBM-XEIX

    La disputa per l’autoria del càlcul infinitesimal entre Isaac Newton i Gottfried Leibniz va enemistar durant anys els dos científics, i ha esdevingut una de les controvèrsies més famoses de la història de la ciència. A partir del 1676, el britànic i l’alemany van mantenir una cruel correspondència en què s’intercanviaven acusacions de plagi per demostrar davant la comunitat científica i els seus deixebles la seva respectiva condició d’inventors d’aquest sistema de càlcul. Jordi José, director del (...)

  • FOTCIENCIA12

    25 de setembre de 2014, per SBM-XEIX

    S’ha convocat, com cada any, el concurs FOTCIENCIA que impulsa la FECYT (Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia) i el CSIC (Consell Superior d’Investigacions Científiques).
    Hi ha dues categories. Categoria micro (<1mm) i categoria general (>1mm).
    També s’adreça als estudiants de secundària amb l’apartat la Ciència a l’Aula.
    El termini de presentació acaba el 30 d’octubre.
    Tota la informació a: (...)

  • El marge d’aquesta imatge...

    23 de setembre de 2014, per Josep L. Pol i Llompart

    Imaginem que volem escriure un text al costat d’una imatge, sense que el bloc escrit sigui més llarg que la imatge. Quina grandària hauria de tenir la imatge per tenir la major superfície possible? Dit d’una manera més general, què passa amb la superfície lliure del costat de la imatge a mesura que engrandim o empetitim aquesta, sempre mantenint la proporció?
    Aquest és un senzill problema d’optimització, que hauria d’estar a l’abast d’un alumne que hagi acabat el batxillerat.
    Vegem, sigui A l’amplada (...)

Més pàgines...

0 | ... | 490 | 495 | 500 | 505 | 510 | 515 | 520 | 525 | 530 | ... | 2250

Subscripció a la llista de correus AMICS de l'SBM-XEIX

Traducció automàtica