SBM-XEIX
SBM-XEIX
Societat Balear de Matemàtiques SBM-XEIX
  • Gimcana del Cangur: enunciats i premiats

    17 d’abril de 2013, per cangur

    El passat dia 21.03.2013 es varen celebrar les Proves Cangur a les Illes Balears. A Mallorca els alumnes participants es varen reunir a tres seus: a Inca, a Palma i a Manacor.
    Després de fer les Proves Cangur, l’organització va proposar una gimcana matemàtica, consistent en resoldre una sèrie de qüestions i problemes en grups de fins a 10 alumnes. Hem decidit publicar els enunciats d’aquestes qüestions i problemes, que podeu trobar als documents adjunts.
    Volem donar l’enhorabona a tots els (...)

  • Euler, tal dia com avui

    Dins Notícies
    15 d’abril de 2013, per SBM-XEIX

    Tal dia com avui, un 15 d’abril del 1707 nasqué l’il·lustrííssim matemàtic Leonhard Euler. Google ha volgut retre homenatge al pensador suís amb la capçalera alusiva del seu cercador. Podeu consultar tots els homenatges logo de Google a:
    http://www.google.com/doodles/finder/2013/All%20doodles

  • Guanyadors de les Proves Cangur 2013

    9 d’abril de 2013, per cangur

    Aquí teniu la relació d’alumnes premiats a cada un dels nivells de les Proves Cangur 2013.
    Enhorabona a tothom!
    Procediment de correcció: Les respostes de les proves es consignen en un full preparat per a la seva correcció òptica i automàtica. Una vegada obtingut el resultat, es fa un mostreig de proves que es corregeixen també a mà.
    Podeu comprovar la vostra puntuació a partir de les solucions de les Proves i tenint en compte les puntuacions que figuren a les Proves.
    El premis abracen els deu (...)

  • Solucions i enunciats de les Proves Cangur 2013 a les Illes Balears

    9 d’abril de 2013, per cangur

    Ja es pot accedir als enunciats i solucions de les Proves Cangur 2013 a les Illes Balears.
    Teniu present que els enunciats del Cangur 2013 no es poden publicar a la web fins el dia 21 d’abril.
    http://cangur.org/cangur/cang2013/e...

  • La gavina de Buffon

    8 d’abril de 2013, per Josep L. Pol i Llompart

    Vall de Bàlitx, Sóller
    Georges-Louis Leclerc, comte de Buffon (1707-1788), és un d’aquells personatges la vida del qual bé valdria una novel·la. Un vertader savant (matemàtiques, ciències naturals, cosmologia, literatura...) que segurament contribuí amb la seva empenta a l’aparició de la il·lustració revolucionària. La mateixa que es cobraria el delme amb el seu fill, ja que la cronologia el protegí a ell del tall guillotinador, pel seu títol nobiliari i estimat com era de Lluís XV.
    Nascut un set de (...)

Més pàgines...

0 | ... | 645 | 650 | 655 | 660 | 665 | 670 | 675 | 680 | 685 | ... | 2245

Subscripció a la llista de correus AMICS de l'SBM-XEIX

Traducció automàtica