SBM-XEIX
SBM-XEIX
Societat Balear de Matemàtiques SBM-XEIX
  • El problema del supermercat

    5 de desembre de 2012, per Biel Frontera

    Un dels problemes proposats a la VI edició de la festa de les Matemàtiques és el problema del supermercat.
    Aquest problema està dividit en dues parts. Una vegada solucionada la primera part, tindreu les dades per poder accedir a la segona.
    Utilitzau els nombres A, B, C i D obtinguts per formar el un nom d’usuari i contrasenya:
    Nom d’usuari: AB (nombre de sis xifres)
    Contrasenya: CD (nombre de cinc xifres) Nom d’usuari: (...)

  • VI Festa de les Matemàtiques: convocatòria i problemes

    5 de desembre de 2012, per SBM-XEIX

    La Societat Balear de Matemàtiques SBM-XEIX, amb la col·laboració de la Conselleria d’Educació i Cultura, convoca la VI Festa de les Matemàtiques.
    La Festa de les Matemàtiques és una activitat oberta a tots els centres de les Illes, que es celebrarà per sisena vegada i que es fonamenta sobre la resolució de problemes. S’organitza en forma de concurs i a diferència d’altres anys es desenvoluparà en una única fase, atès que els seus responsables, en aquest curs escolar, centren els seus esforços i recursos (...)

  • GeoGebra: versió 4.2 disponible!

    Dins Notícies
    3 de desembre de 2012, per Daniel Ruiz

    Geogebra, el programa lliure ideat per aprendre i ensenyar les matemàtiques acaba de treure la darrera versió: 4.2 i està disponible per a la descàrrega. Aquesta darrera versió incorpora una visió CAS, que podeu veure en acció en aquesta pàgina.
    També podeu descarregar la darrera versió de la Guia ràpida de referència de GeoGebra 4, traduïda i adaptada pels companys David Obrador i Raül Fernández, de l’Associació Catalana de (...)

  • Nou article a MATMAT

    3 de desembre de 2012, per SBM-XEIX

    Els materials matemàtics que publica en línia la Universitat Autònoma de Barcelona augmenten la seva valuosa aportació al coneixement i divulgació de les matemàtiques amb l’article de Josep M. Burgués titulat Tensió.
    Segons ens explica el mateix autor a la introducció, el propòsit d’aquestes notes és el de deduir un model per al comportament dels objectes ellàstics a partir dels principis que estableix la teoria atòmica de (...)

  • Corona geomètrica

    3 de desembre de 2012, per Josep L. Pol i Llompart

    La geometria dels objectes quotidians potser una font inesgotable de preguntes interessants. Ja hi tornam esser amb els mirall rodons. Si en una mirada anterior parlàvem del nombre de mirallets quadrats que anaven formant una progressió aritmètica a mesura que les corones circulars d’amplada constant s’allunyaven del centre, aquí en tenim un que per mantenir constant el nombre de cercles tangents en corona (catorze), hauria d’anar construint els diàmetres dels miralls de les successives corones en (...)

Més pàgines...

0 | ... | 710 | 715 | 720 | 725 | 730 | 735 | 740 | 745 | 750 | ... | 2250

Subscripció a la llista de correus AMICS de l'SBM-XEIX

Traducció automàtica