SBM-XEIX
SBM-XEIX
Societat Balear de Matemàtiques SBM-XEIX
  • Acte inaugural del curs 09-10 dels estudis de Matemàtiques

    15 d’octubre de 2009, per SBM-XEIX

    Dilluns 19 d’octubre, a la sala d’Actes de l’Edifici Anselm Turmeda, tindrà lloc
    l’acte inaugural del curs 2009/10 del Grau en Matemàtiques i de la Llicenciatura en Matemàtiques. El programa previst és el següent. 12:30 Benvinguda a càrrec de Mercè Llabrés i Ricardo Alberich, professors del departament. 12:40 Presentació de les novetats docents del curs a càrrec del Cap d’Estudis, el Prof. Rafel Prohens. 13:00 Lliçó Magistral a càrrec del Prof. Jaume Suñer amb títol
    Es cert que tots els camins duen a (...)

  • Set almuds no fan barcella

    14 d’octubre de 2009, per Josep L. Pol i Llompart

    Significat: ho diuen d’una cosa que ret poc (Alcover-Moll, DCVB), ja que una barcella té una equivalència real de sis almuds.
    Exemple: Collir safrà? Però si d’aquestes floretes set almuds no fan barcella!
    Observacions: l’almud és una mesura tradicional de volum, normalment aplicada a gra, olives, caragols..., que equival a 1,95 dm. La barcella és una altra mesura de la mateixa família, sis vegades més gran en volum. El sis és un múltiple comú en les mesures tradicionals. Així tenim que sis barcelles (...)

  • Cultivar l’oïda matemàtica

    13 d’octubre de 2009, per SBM-XEIX

    Un grupet de socis han posat en marxa una nova secció a la nostra web que es diu: Cultivar l’oïda matemàtica
    Com bé podeu suposar, aquesta secció és germana de la de fotografia, però amb la particularitat que es fixarà en totes aquelles dites, refranys, expressions... que en la nostra llengua fan referència, contenen, o citen algun element relacionat amb les matemàtiques.
    El logo l’ha dissenyat el nostre creatiu Jaume Perelló i cada entrada tindrà un arxiu adjunt sonor, de manera que es pugui (...)

  • Descartes fa 300 milions d’anys

    11 d’octubre de 2009, per Josep L. Pol i Llompart

    S’Hort de sa Cova, Valldemossa
    A la costa valldemossina, prop del redol conegut com a s’Hort de sa Cova, hi ha un petit aflorament de roca paleozoica, la més antiga que es coneix a Mallorca. Els manuals de geologia ens diuen que es tracta de pelites grises, materials de l’edat Carbonífera, d’uns 300 milions d’anys d’antiguitat, descobertes el 1985.
    A la singularitat pètria hi podem afegir aquest gràfic cartesià gairebé perfecte. Qui dels que ens dedicam a l’ensenyament de les matemàtiques pot deixar (...)

  • Primer catàleg de la Biblioteca

    8 d’octubre de 2009, per Catalina Pol, Maria Triay

    Aquí teniu el primer catàleg del fons bibliogràfic de la Societat. Veureu que es tracta d’una llista amb tots els volums que actualment estan disponibles a l’aula Hypatia del CentMat. Es troben ordenats alfabèticament per la paraula clau del tema que tracten (Àlgebra, art, topologia, didàctica, història...). Periòdicament, l’anirem actualitzant i estam oberts a qualsevol suggeriment que penseu que pot servir per enriquir-lo.
    Ja ho sabeu, estam a la vostra disposició de 17:00 a 19:00 hores al carrer (...)

Més pàgines...

0 | ... | 1310 | 1315 | 1320 | 1325 | 1330 | 1335 | 1340 | 1345 | 1350 | ... | 2250

Subscripció a la llista de correus AMICS de l'SBM-XEIX

Traducció automàtica