SBM-XEIX
SBM-XEIX
Societat Balear de Matemàtiques SBM-XEIX
  • Olimpíada de Batxillerat: convocatòria oficial

    5 d’octubre de 2009, per SBM-XEIX

    El coordinador de l’Olimpíada Matemàtica Espanyola a les Illes, Miquel Amengual, ens fa arribar la convocatòria i full d’inscripció per als alumnes interessats a participar en la 46a convocatòria 2010.
    Cal tenir en compte la data d’11 de desembre com a termini per a inscriure’s i la de 15 de gener com a data més probable de realització de la prova a Balears.
    Teniu tots els detalls i el full d’inscripció al document (...)

  • La paraula estadística

    Dins Notícies
    4 d’octubre de 2009, per SBM-XEIX

    Ahir (3/10/2009) el suplement cultural L’Espira del Diari de Balears publicava un article del lingüista Gabriel Bibiloni ben aclaridor sobre l’etimologia de la paraula estadística i la possible correcció de la seva grafia. Una contribució més de l’autor a la competència lingüística dins les matemàtiques. El podeu consultar en línia al seu blog o bé al pdf adjunt.

  • Adjudicacions provisionals dels Ajuts econòmics individuals per a formació

    2 d’octubre de 2009, per SBM-XEIX

    En data de 30 de setembre de 2009, ha sortit publicada la resolució provisional dels Ajuts econòmics individuals per a formació, de tipus A i de tipus B.
    Podeu consultar-la per veure si n’heu estat afortunats. De no ser així, teniu 5 dies hàbils, per fer-ne les oportunes reclamacions.

  • XXI Olimpíada Matemàtica Nacional: resten 269 dies

    28 de setembre de 2009, per Pere Joan Jaume

    Tal i com us explicàvem aquí, ha començat el compte enrere de la XXI Olimpíada Matemàtica Nacional de 2n d’ESO que es durà a terme del 24 al 28 de juny de 2010, a Mallorca. Hi participaran 63 alumnes i 22 professors acompanyants. L’SBM-XEIX n’és l’organitzadora.
    Els objectius fonamentals de l’activitat són: Fomentar entre els estudiants el gust per les Matemàtiques, així com presentar una visió complementària i més realista de la matemàtica que s’utilitza a l’aula. Oferir als alumnes la possibilitat de (...)

  • Elogi a Mandelbrot

    27 de setembre de 2009, per Daniel Ruiz

    Forn de ca na Juanita, Alaró
    La teoria fractal de Benoît Mandelbrot (Varsòvia, 1924) fa veure tothom, com ell mateix ha afirmat, “el mateix món vell d’una forma diferent”.
    Què haurien vist Euclides, Gauss o fins i tot Newton en les taques d’aquestes fulles? Com les haurien descrit? Molt possiblement haurien vist formes i corbes irregulars, potser haurien descrit la forma de cor que fa (a primera vista) la silueta,... Sempre seguint uns patrons dins la geometria clàssica.
    D’ençà que Mandelbrot (...)

Més pàgines...

0 | ... | 1315 | 1320 | 1325 | 1330 | 1335 | 1340 | 1345 | 1350 | 1355 | ... | 2250

Subscripció a la llista de correus AMICS de l'SBM-XEIX

Traducció automàtica